stock: apple

mirror_mirror


What's wrong with a little destruction?


Previous Entry Share Next Entry
A confession
friends: My eyes!
mirror_mirror
I'm afraid of the dark... Well, it's kind of complicated. I can go to sleep with the lights off if I know there's someone else in the house who's also awake, but if everyone's asleep, I need a light on. And if I happen to wake up in the middle of the night, alone in a dark room, I get paralyzed by fear. I imagine all sorts of creepy things crawling around me, right there behind me just waiting for me to turn around. It's horrible. If I'm going to the kitchen or the bathroom at night, I have to turn on every light on the way there, and on the way back to my room, I walk as further away from each light switch as I can before turning it off so I'm as close to my destination as possible before it all goes dark... and I have to mentally tell myself "you'll be fine, nothing's gonna grab you" to stop me from running like a maniac. I've tried flashlights, but they're even creepier. What of the light suddenly falls upon something horrible? *shudders*

Lately I've been waking up at 3:00 AM on the dot, no joke. Stupid Emily Rose movie.

What are your phobias, flist?

  • 1
death, escalators, jellyfish and bees.


Bees mostly annoy me. Death... yeah, I think that's one of mine, too. Box jellyfish, definitely. Escalators... hmm. Sometimes I forget how to step onto them, but I'm not afraid of them.

Spiders. That's about it. Everything else is sort of under control. Like, I don't really like the dark, and I definitely have my moments of scurrying through it uncontrollably, but it's mostly gone. And flying---If I think too hard about how much air is between me and the ground, I"m sure I could work up a good panic attack, but I refuse to let myself.

Spiders, on the other hand, I am involuntary about. I see one, and I jump five feet back and squeal in an undignified manner. They are SO DISGUSTING.

Yeah, I'm not a fan of flying, but I see it as a means to an end. Sort of like taking a nasty tasting cough syrup.

I'm pretty indifferent about spiders. I mean, I wouldn't hold one, but I don't want to run and scream whenever I see one. Now, cockroaches, that's a whole 'nother story. *gets goosebumps*

(Deleted comment)
My life could use something different.

LMAO! Hmm, I should try that.

Yeah, those look pretty nasty... dnw.

blech. Centipedes were the bane of my existence when I was in Hawaii. Nothing kills them (except blow torches we eventually found out), and they were everywhere that summer. There were stories on the news about horrible allergic reactions, and other things. They haunted me for months after I got back to NY.

Snakes.

I think I would just pass out or even die from fear, no lie.

I have an aunt who has a huge phobia of snakes. My dad once threw a belt at her and shouted "Hey, catch that snake!" and we thought she was going to have a heart attack. She can't even utter the Spanish word for them. It's like her mind can't process it.

Ordering food over the phone. Honestly, I can't do it. It seems like a really stupid thing to be scared over, but I just hate it. I'll spend 20 minutes just staring at the phone trying to get the nerve to call and get my food.
Well, and my asthma attacks because I always end up passing out. That scares me a lot.

Yeah, I can relate to the food ordering thing, because I have this intense hatred of talking on the phone.

Lately I've been waking up at 3:00 AM on the dot, no joke.

You sure you're not just looking for Brian and/or Justin to come stumbling in the door? ;)

Phobias? None, sorry.

Hahaha... probably!

You're lucky.

I have the exact same fear!
The only way I can sleep without a light on is if someone is in the room with me. When I go from the bathroom to my bedroom each night I have run down the creepy dark corridor and then when I reach the "safety" of the light in my room I have to turn around check to make sure nothing has followed me!

Yeah, I can sleep just fine with someone else in the room, too. Except when I start wondering if they're really that person. (Yeah, I do that.)

OMG, I'd never turn around to check... I just climb into bed without looking, LOL.

I hate being lost. It has gotten better the last couple years, but I used to have panic attacks in my own city when I didn't know exactly where I was. Logically I knew I would find my way if I just kept driving, and I have absolutely no problem talking to strangers. I've stopped in some pretty awful gas stations for directions. Still I would panic while waiting at stop lights or driving on country roads. I guess that's why they call it a phobia. It doesn't make sense.

My sister has that one, it's not pretty to see her lose it when she doesn't know exactly where she is. O_O

Snakes for me. I guess this isn't surprising considering I live in a country with some of the world's deadliest snakes, but yeah, they freak me out!!

I wanted a documentary on them once and couldn't sleep for days cause I kept having these thoughts they were crawling inside my bed!

Snakes is a pretty common fear, I think. And I can see why! They're not exactly cuddly. *shudders*

OMG I have the same problem! I CANNOT sleep without some light on. But I don't like it to be too bright either. What I do is to put my TV on sleep mode every night and if I wake up in the middle of the night, I'll quickly use the remote to switch on my TV again and set it on sleep mode again hahaha omg I'm pathetic like that! Been doing it for years though. I cannot sleep through darkness AND silence. That's why the TV is perfect for me. I'll put it on the lowest volume and the moving pictures makes me feel like I'm not alone. Heh.

But I have the worst case of claustrophobia, though. Small spaces makes me panic and hard to breathe sometimes, to a point where I can cry. I'm ok with lifts and small closets but I get panic when I cannot move around. Like being cramped with many people in the backseat of a car.

I used to leave my TV on, but on a couple of times I woke up to horror movie trailers and that was not good. I guess I could leave it on the Food Network. ;)

I hate crowded spaces, too. I feel like I can't catch my breath, it's awful.

ok don't laugh.
But, i have a major MAJOR cheese-phobia. Like really.
And since cheese is sooo very present in every day life, i struggle with it alot.
Not to mention being with a boyfriend who's a vegetarian with an unhealthy passion for cheese.
It's the smell.

Actually i have a smell-o-phobia. I just can't stand bad smells. Physically and emotionally can't deal with them. They paralyze me. So the thought of me eating cheese, is right up there with me sticking a dirty smelly disgusting crusted foot in my mouth.
But then oddly enough i have no problem changing diapers, i dunno.

I also have a serious germ-phobia. Which doesn't mean that i'm a neat freak. LOL far from it. It just means i can't sit on a toilet seat or touch door handles and faucets without washing my hands immediately afterwards.

That's one I'd never heard of. I can see how that's a problem. You never really think about how cheese is everywhere... (I'm laughing, I'm sorry.)

I'd be more scared of the dirty diaper. Ewww.

I have the germ-phobia thing, too. My friends are always getting me hand sanitizer as a gift... it's their little joke that I can't live without the thing.

I don't do pitch black darkness, if I can't see what's in my room I can't sleep. I had a night light until a few years ago because we used to live in a house that had no outside lights nearby, I couldn't see my hand in front of my face there o_O

I'm terrified of spiders and cockroaches and dying, actually hah.

I've only experienced pitch black darkness a couple of times in my life... yeah, it's not fun.

I'm with you on the cockroaches.... ew, ew, ew!

  • 1
?

Log in